Cadeau personaliseren

Welke bestanden zijn geschikt om zelf te uploaden?

Een afbeelding (géén foto), logo, ontwerp, een illustratie, een scan van een tekening of een geschreven tekst kunnen gegraveerd worden. In de personalisatietool wordt jouw upload automatisch naar één kleur omgezet zodat jij kunt zien hoe de gravure zichtbaar zal worden op het product.


Ik wil hetzelfde ontwerp voor een ander (soort) cadeau gebruiken. Kan dat?

Helaas kan een eerder gebruikt ontwerp niet identiek overgenomen worden voor een ander cadeau, omdat elk cadeau een andere afmeting en graveeroppervlak heeft. 

Je kunt natuurlijk wel het ontwerp namaken door de teksten kopiëren, of dezelfde uploads te gebruiken op een ander cadeau.


Hoe kan ik een cadeau personaliseren?

Kies het gewenste cadeau en klik op de paarse knop 'Personaliseren'. Dan opent een afbeelding van het cadeau waarop je kunt ontwerpen. Beweeg met je cursor over de knoppen voor meer uitleg om te zien waar ze voor staan.


Wat zijn de eisen voor het uploaden van een afbeelding?

Foto’s kunnen niet gegraveerd worden, je zult zien dat ze niet mooi omgezet kunnen worden in de tool.

JPG, PNG, SVG, PDF, EPS en AI bestanden kunnen geüpload worden. Alle bestanden worden in de personalisatietool omgezet naar één kleur waarin het gegraveerd zal worden. De exacte kleur van de gravure kan altijd enkele kleurtinten afwijken.

Zorg voor een goede kwaliteit van je upload (200KB of meer) voor het beste resultaat. 

Voor alle uploads geldt: Mochten wij vermoeden dat de kwaliteit van de upload te laag zal zijn voor het graveren, dan vragen wij om een nieuw bestand toe te mailen.


Hoe sla ik mijn ontwerp op? 

Log in of registreer je voor de webshop PersonalSurprise. Kies een cadeau. Ontwerp je cadeau in de personalisatietool. Sla je ontwerp op, dit ontwerp blijft in je account staan.

Ben je niet ingelogd? Dan zal het ontwerp bewaard worden in je cache. Na het legen van je browsergeschiedenis/cache is het ontwerp helaas niet meer beschikbaar.


Ik heb mijn ontwerp (eerder) opgeslagen en wil het nu verder bewerken en/of het cadeau bestellen. 

Ga naar hetzelfde cadeau en open je opgeslagen ontwerpen. 


Ik heb een ontwerp gemaakt en het cadeau besteld. Ik twijfel of mijn ontwerp wel goed op het cadeau komt. 

Je hoeft je geen zorgen te maken. Wij controleren elk ontwerp, voordat wij overgaan tot het graveren van jouw cadeau. Bij eventuele onduidelijkheden of vragen, nemen we tijdig contact met je op.  


Kan ik ook de achterkant van een product graveren?

Ja, bij sommige producten is dit mogelijk. Bijv. bij veel snijplanken is ruimte genoeg om ook op de achterkant te graveren. Dit is te zien in de personalisatietool, links onderin staat een plaatje van het product met 'Voorkant' en eventueel 'Achterkant'.