Copyright en Algemene voorwaarden
Consumenten
Klik hier voor de B2B algemene voorwaarden voor zakelijke klanten.
Versie 1.5. laatst bijgewerkt op 07-04-2025
Copyright
Alle teksten, ontwerpen in foto’s en beeldmateriaal op deze website zijn auteursrechtelijk beschermd. Alle rechten zijn voorbehouden. Openbaarmaking of verveelvoudiging van enig materiaal (tekst, ontwerpen en/of beeldmateriaal) van deze website, is niet toegestaan zonder toestemming van PersonalSurprise.
De afbeeldingen, ontwerpen en lettertypes die niet door PersonalSurprise voortgebracht zijn, zijn aangekocht of op een andere legale manier verkregen.
Algemene voorwaarden
Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – De prijs
Artikel 8 – Conformiteit en garantie
Artikel 9 – Levering en uitvoering
Artikel 10 – Betaling
Artikel 11 – Verzuim en overmacht
Artikel 12 – Klachtenregeling
Artikel 13 – Geschillen
Artikel 14 – Verantwoordelijkheid van de consument
Artikel 15 – Intellectueel eigendom
Artikel 16 – Privacy
Artikel 17 – Aansprakelijkheid
Artikel 18 – Leeftijdsbeperkingen
1. Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Kopende partij: De natuurlijke of rechtspersoon boven de 18 jaar die een bestelling plaatst.
Bedenktijd: De termijn waarbinnen de kopende partij gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Dag: Kalenderdag;
Niet-gepersonaliseerde producten: producten waarop geen wijzigingen zijn aangebracht en die de ondernemer opnieuw zou kunnen verkopen.
Gepersonaliseerde producten: producten waarop wijzigingen zijn aangebracht waardoor deze niet meer te verkopen zijn aan een andere partij.
2. Identiteit van de ondernemer
Ondernemer: PersonalSurprise
Vestigingsadres (Geen winkel, bezoek- of ophaaladres m.u.v. grote orders die op pallets vervoerd dienen te worden):
Hogenbos 14, 5864 CL Meerlo (Nederland)
Telefoonnummer: 085 050 9032 (maandag t/m vrijdag)
E-mailadres: vul contactformulier in of mail naar klantenservice@personalsurprise.nl. Via het contactformulier kan er informatie opgevraagd worden of een klachtenprocedure gestart worden.
KvK-nummer: 77963016
BTW: NL003265014B30
Artikel 3. Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten en aanbiedingen van PersonalSurprise.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de kopende partij beschikbaar gesteld.
- PersonalSurprise behoudt zich het recht deze algemene voorwaarden aan te vullen of te wijzigen.
- Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
- Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
Artikel 4 – Het aanbod
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
- Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
- Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten zoals bijv. druk- of zetfouten in prijzen of productinformatie binden de ondernemer niet.
- Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
- Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
Artikel 5 – De overeenkomst
- Een overeenkomst kan tot stand komen via de webshop of via een offertetraject:
a. Webshop: De kopende partij kiest de producten zonder of met personalisatie. Een personalisatie kan toegevoegd worden via de personalisatietool die geopend kan worden via de product pagina. Na het personaliseren van het product in de personalisatietool, kan de websitegebruiker een digitaal voorbeeld inzien in de personalisatietool, in de winkelwagen en tijdens het bestelproces. Daarna doorloopt de kopende partij het bestelproces, accepteert de algemene voorwaarden, en de betaling wordt gestart. Zodra dit proces afgerond is, is de koop bindend. Dan worden de artikelen gereserveerd en zal de order naar de productie gestuurd worden.
b. Offertetraject: Vanaf 10 stuks kan er een offerte aangevraagd worden via een formulier. Een offerte wordt toegezonden met de geschatte levertermijn, het aanbod, geldigheidsduur van de offerte, en verwijzing waar de algemene voorwaarden ingezien kunnen worden. Naast de offerte ontvangt de kopende partij een mail met link om de personalisatie te maken in de personalisatietool. Zodra er akkoord gegeven is op de offerte en de personalisatie afgerond is, is de koop bindend. Dan worden de artikelen gereserveerd en zal de order naar de productie gestuurd worden.
Voor zowel een totstandkoming via de webshop of via een offertetraject, probeert PersonalSurprise zo goed mogelijk een digitaal voorbeeld te geven zoals het uiteindelijk gegraveerd gaat worden op het product. De gravure op het fysieke product zal afwijken van het digitale voorbeeld dat getoond wordt in de personalisatietool. Echter probeert PersonalSurprise dit verschil te minimaliseren, al dan niet een beter resultaat leveren dan het digitale voorbeeld. - Voorraden worden pas gereserveerd bij een bindende overeenkomst mits er sprake is van technische fouten of dubbele bestellingen in de webshop.
- PersonalSurprise behoudt zich het recht om een order te annuleren. Een annulering kan voorkomen o.a.: doordat de personalisatie niet van de gewenste kwaliteit is of in strijd is met de normen en waarden van PersonalSurprise, zie artikel 16.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Gepersonaliseerde artikelen
- De meest verkochte producten van PersonalSurprise zijn gepersonaliseerd. Deze producten worden volgens de individuele wensen van de klant geproduceerd. Deze op maat gemaakte producten worden vervaardigd specifiek voor de klant. Hiervoor geldt dat de klant in beginsel géén aanspraak kan maken op het herroepingsrecht. PersonalSurprise zal dit duidelijk bij het aanbod, althans voor het sluiten van de overeenkomst vermelden.
PersonalSurprise behoudt zich het recht om het herroepingsrecht uit te sluiten voor producten die aan één of meerdere criteria voldoen:
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
(Voorbeelden van producten die aan één of meerdere van deze criteria voldoen zijn: gepersonaliseerde producten of voedselwaren waarvan de verzegeling verbroken is).
Niet-gepersonaliseerde artikelen
- Bij de aankoop van niet-gepersonaliseerde producten of diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
- Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het niet-gepersonaliseerde product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
- Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Dit kan door een contactformulier in te vullen, kies dan voor ’service na bestelling/klachten‘ of maak gebruik van het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument zal op de hoogte gehouden worden van het retourproces. Uitsluitend op verzoek van PersonalSurprise dient de consument te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
- Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht of het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Kosten herroeping
- Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
- Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de PersonalSurprise dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de web winkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.
- Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Artikel 7 – De prijs
- Alle prijzen op de website en aanbiedingen buiten de site om (voor particulieren) zijn inclusief 21% BTW in de valuta: EURO. Op de website en in offertes worden prijzen ook excl. btw weergegeven.
- Prijzen worden niet gewijzigd binnen de looptijd van een overeenkomst met de klant, tenzij de wet dit noodzakelijk maakt door een BTW tarief wijziging.
- Prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
Artikel 8 – Conformiteit en Garantie
- PersonalSurprise garandeert dat de producten en diensten voldoen aan de overeenkomst, de opgegeven specificaties, redelijke kwaliteitseisen en geldende wet- en regelgeving op het moment van aankoop. Als dit is afgesproken, garandeert de ondernemer ook dat het product geschikt is voor speciaal gebruik naast normaal gebruik.
- Een garantie van de ondernemer, fabrikant of importeur beperkt de wettelijke rechten van de consument niet. De consument kan altijd aanspraak maken op zijn rechten volgens de wet.
- Klachten over gebreken of verkeerd geleverde producten moeten binnen 4 weken na ontvangst schriftelijk worden gemeld. Producten moeten in de originele verpakking en in onbeschadigde staat worden teruggestuurd.
- De garantietermijn van de ondernemer is gelijk aan de fabrieksgarantie. De ondernemer is niet verantwoordelijk voor de geschiktheid van het product voor een specifiek gebruik of voor advies over het gebruik.
- De garantie vervalt als:
a. De consument het product zelf heeft gerepareerd, aangepast of dit door iemand anders heeft laten doen.
b. Het product onder extreme omstandigheden is gebruikt, onzorgvuldig is behandeld of niet volgens de instructies is gebruikt.
c. De gebreken (deels) het gevolg zijn van overheidsregels over de materialen of kwaliteit van het product.
Artikel 9 – Levering en uitvoering
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt. Indien dit een foutief adres is en het pakket komt retour, dan zijn de kosten voor het opnieuw versturen van het pakket voor de consument/kopende partij.
- In het kader van milieuvriendelijkheid zal PersonalSurprise meerdere bestellingen met hetzelfde afleveradres zoveel mogelijk samenvoegen tot één levering en de verzendkosten terugstorten. Hieraan kunnen geen rechten ontleend worden.
- PersonalSurprise zal geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 1 tot 2 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord gaat met een langere termijn, of zelf een langere leveringstermijn heeft voorgesteld. Indien een bestelling niet, of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 2 werkdagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De klant kan de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De klant heeft geen recht op een schadevergoeding.
- Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de klant geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op ontbinding of schadevergoeding.
- De kosten van een eventuele eerste retourzending zijn voor rekening van PersonalSurprise. Indien de retourzending door schuld van de klant nogmaals niet aangenomen, geweigerd of niet opgehaald wordt terwijl de track and trace mails wel naar het opgegeven e-mailadres gestuurd zijn, dan kan het zijn dat de retourkosten van €7,50 in rekening gebracht zullen worden. Dit geldt niet wanneer de schuld bij de vervoerder ligt.
- Indien producten tijdens het vervoer beschadigd of verloren raken dan zal PersonalSurprise vervangende (delen van de) artikelen toesturen of de delen die beschadigd zijn vervangen.
- Indien PersonalSurprise de bestelde product(en) niet kan leveren zal PersonalSurprise contact opnemen voor vervangende product(en). Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten.
Artikel 10 – Betaling
- Betalingen kunnen tot stand komen middels een online betaling via PayPal, iDeal, Creditcard, Klarna, Billie of een eventueel andere betaalmogelijkheid die aangeboden wordt in het bestelproces op de website. Via het offertetraject wordt er een factuur gestuurd en is een online betaling zoals voorgenoemde betaalmogelijkheden mogelijk of per bank overschrijving.
- Als toevoeging op vorig lid: Bij betaling middels een factuur/achteraf betaling kunnen er, afhankelijk van de hoogte van het bedrag, 2 betalingscondities gelden, deze worden voorafgaand aan de order kenbaar gemaakt:
a. Een betalingstermijn van 14 dagen.
b. 50% aanbetaling te voldoen door de kopende partij bij akkoord/bestelling. Het restbedrag dient 14 dagen na ontvangst van de producten voldaan te zijn. - Bij overschrijding van de betalingstermijn, wordt er allereerst een herinnering gestuurd.
- Bij te late betaling brengen wij extra kosten in rekening. De minimum incassokosten zijn €40,-. Bij een achteraf betaalmogelijkheid door een externe betalingsprovider zoals Klarna of Billie zal de hoogte van de incassokosten bepaald worden door deze externe partij.
- Onjuistheden in betaalgegevens dienen vermeld te worden door de kopende partij aan PersonalSurprise.
- Binnen 14 dagen kan er bezwaar gemaakt worden tegen een factuur.
- Kortingscodes kunnen in de webshop voorafgaand aan de betaling op de afrekenpagina ingevuld en verrekend worden. Een kortingscode verrekenen na het plaatsen van de bestelling is niet mogelijk.
Artikel 11 – Verzuim en overmacht
- Als een van de partijen haar afspraken niet nakomt, is er sprake van verzuim nadat de andere partij hier schriftelijk op heeft gewezen en een redelijke termijn heeft gegeven om dit te herstellen. Gebeurt dat niet binnen deze termijn, dan mag de andere partij de overeenkomst (gedeeltelijk) beëindigen en/of een schadevergoeding eisen.
- Als een partij door overmacht haar verplichtingen niet kan nakomen, is zij hiervoor niet aansprakelijk. Overmacht betekent omstandigheden buiten de controle van beide partijen, zoals natuurrampen, gezondheidscrises, oorlogen, overheidsmaatregelen, stakingen of technische storingen. Bij overmacht worden verplichtingen opgeschort zolang de situatie duurt. Duurt dit langer dan 30 dagen, dan mag elke partij de overeenkomst schriftelijk beëindigen, zonder verplichting tot schadevergoeding.
- Als een partij vóór de overmachtssituatie al een deel van de afspraken is nagekomen en dit deel zelfstandig waarde heeft, moet de andere partij hiervoor een evenredig deel van de overeengekomen prijs betalen.
Artikel 12 – Klachtenregeling
- De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. Deze informatie is onderaan de website (in de footer) op iedere pagina inzichtelijk bij Klachten.
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen na ontvangst volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
- Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
- Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
- Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
- Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
Artikel 13 – Geschillen
- Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
- Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze overeenkomst worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank in Roermond, tenzij dwingend recht een andere bevoegde rechtbank voorschrijft.
- Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
Artikel 14 – Verantwoordelijkheid van de consument
- De consument is verantwoordelijk voor de juistheid van de verstrekte gegevens.
De kopende partij is zelf verantwoordelijk voor de inhoud van teksten, afbeeldingen of andere gegevens die zij aanlevert bij het personaliseren van een product. Het is niet toegestaan om materiaal te gebruiken dat:
- in strijd is met de wet;
- inbreuk maakt op de rechten van derden (zoals auteursrechten, merkrechten of portretrechten);
- beledigend, seksueel expliciet, racistisch, discriminerend of anderszins ongepast is.
PersonalSurprise behoudt zich het recht voor om bestellingen met ongepaste inhoud te weigeren of te annuleren.
Artikel 15 – Intellectueel eigendom
Alle rechten van intellectueel eigendom met betrekking tot ontwerpen, afbeeldingen, teksten, logo’s, foto’s, video’s en overige materialen die via de website of in het kader van een bestelling worden gebruikt of geleverd, berusten bij PersonalSurprise of haar licentiegevers. Het is niet toegestaan zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van PersonalSurprise (delen van) deze inhoud te kopiëren, openbaar te maken, te verveelvoudigen of anderszins te gebruiken, anders dan noodzakelijk voor het normale gebruik van de dienst of het product.
Artikel 16 – Privacy
In onze privacyverklaring wordt uitleg gegeven hoe persoonlijke gegevens worden verzameld, gebruikt en beschermd.
Artikel 17 – Aansprakelijkheid
- De ondernemer is alleen aansprakelijk voor directe schade die aantoonbaar het gevolg is van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst.
- De aansprakelijkheid van de ondernemer is in alle gevallen beperkt tot het bedrag dat de verzekeraar in het betreffende geval uitkeert. Indien er geen uitkering door de verzekeraar plaatsvindt, is de aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het factuurbedrag van de betreffende overeenkomst.
- De ondernemer is niet aansprakelijk voor:
a. Indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade door bedrijfsstagnatie.
b. Schade veroorzaakt door onjuist of onzorgvuldig gebruik van de geleverde producten of diensten.
c. Schade ontstaan door overmachtssituaties, zoals natuurrampen, overheidsmaatregelen, stakingen of andere onvoorziene omstandigheden buiten de invloed van de ondernemer. - De beperkingen in dit artikel gelden niet als er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van de ondernemer.
Artikel 18 – Leeftijdsbeperkingen
- Uitsluitend personen boven 18 jaar of ouder mogen alcoholische producten bestellen.